Albert Heijn is voor het zesde jaar op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index™ 2022, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Belangrijke drijfveer achter deze waardering is het aanbod van biologische, fairtrade, vegetarische en veganistische producten in ons assortiment. Daarnaast heeft Albert Heijn als doel B Corp gecertificeerd te zijn. Continue kijken wij hoe we ons assortiment gezonder kunnen maken. Met meer dan 1000 Vega- en plantaardige producten is er voldoende alternatief om minder of geen vlees te eten en het gebruik van dierlijke producten of ingredienten te verminderen.
Jaarlijks verminderd Albert Heijn het gebruik van plastic suiker, zout en verzadigde vetten. Daar zijn we trots op! Naast wat het hoofdkantoor doet, doen wij lokaal nog een stapje extra. In onze winkels waren wij een van de eerste partners van TOOGOODTOGO om verspilling van producten te verminderen. Sinds de introductie van het dynamische afprijzen en de AH overblijvers zetten wij nog een tandje bij om verspilling nog verder terug te drinken. Vanzelfsprekend blijven wij ook aan de lokale voedselbanken doneren. Wist je dat met de vernevelaars boven onze groenten en fruit ervoor zorgen dat onze producten gekoeld worden en minder snel uitdrogen? Hierdoor zijn zij tot maximaal 7 dagen langer vers. Ook een leuk weetje is dat wij in onze winkels gebruik maken van een spanningsoptimalisator, hiermee verminderen wij ons energieverbruik, filteren wij de pieken eruit en verlengen zou de levensduur van onze elektronische apparaten en koelingen.
Wij staan voor bewust gebruik van grondstoffen en materialen nu en voor toekomstige generaties!